Community: resultaten enquête

December 7, 2008 at 2:00 pm Leave a comment

Van de 22 units zijn er 20 ingevulde enquêtes terug gekomen.

Enquête: Legende

Essentieel: Dit wil ik absoluut. Zonder, stap ik uit het project.
Zeer belangrijk: Dit wil ik zeer graag. Het is een belangrijk argument maar geen breekpunt.
Eerder Belangrijk: Dit wil ik graag. Het is fijn mocht het er komen.
Geen mening: Hierover heb ik geen uitgesproken mening.
Eerder Onbelangrijk: Dit hoeft voor mij niet. Maar ik stoor me er niet aan als het er komt.
Onbelangrijk: Dit vind ik overbodig.Het is een belangrijk tegenargument maar geen breekpunt.
Ongewenst: Dit wil ik absoluut niet. Ik wil hier geen middelen noch moeite in investeren.

Slechts 1 antwoord mogelijk per vraag

A.    Buitenvoorzieningen & Wildlife

image-31

image-32

image-33

image-34

image-35

B.  Energie & duurzaamheid

image-36

image-37

image-40

image-39

image-41

C. Mobiliteit

image-42

image-44

image-45

image-46

image-47

D. Gemeenschappelijke ruimtes, sport , wellness

image-48

image-49

image-50

image-51

image-52

image-531

    E.  Gemeenschappelijke aankopen

    image-65
    image-66

F.  Varia

image-64

image-58

Bijkomende voorstellen:

Cambio
Bio manden
Vraag naar nieuwbouw
Er moet een goede communicatie zijn bijv prikbord met data en info
Afspraken ivm onderhoud en beheer mogen niet zorgen voor verzuring

Conclusies

De Brutopisten vinden volgende onderdelen het meest essentieel
•    Het gebouw moet een vlotte bereikbaarheid hebben met het openbaar vervoer
•    Er moet een fietsenstalling in het pand aanwezig zijn.
•    Een eigen terras is zeer belangrijk
•    Er moet een gemeenschappelijke tuin zijn
•    Er moet een parkeergelegenheid zijn in het pand

De brutopisten vinden volgende onderdelen het minst essentieel:
•    Welness
•    Sportfaciliteiten
•    Vloer en muurverwarming
•    Gemeenschappelijke speelruimte

De onderdelen waar een hoog aantal antwoorden: geen mening was en waar dus mogelijks nog verduidelijking moet gegeven worden :
•    Polyvalente ruimte
•    Muur en vloerverwarming
•    Huisdieren
•    Gebouw geheel rolstoeltoegankelijk

Er is een grote bereidheid om te investeren in ecologisch bouwen en verbouwen.
De meesten willen zich inzetten voor de gemeenschap.

Entry filed under: Community.

ARCHI: 24.11.08 Verslag / Compte rendu RVB/CA : verslag/compte rendu 3.12.08

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


About Us

A new way to live in the city for a group of about 80 Brutopians. A project to build together in an economical and ecological way.

Looking for a GREEN office?

Categories

Recent Posts

hits counter
December 2008
M T W T F S S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

