Community: resultaten enquête

April 30, 2009 at 3:15 pm Leave a comment

Van de 29 units zijn er 27 ingevulde enquêtes terug gekomen.

Legende

Essentieel: Dit wil ik absoluut. Zonder, stap ik uit het project.
Zeer belangrijk: Dit wil ik zeer graag. Het is een belangrijk argument maar geen breekpunt.
Eerder Belangrijk: Dit wil ik graag. Het is fijn mocht het er komen.
Geen mening: Hierover heb ik geen uitgesproken mening.
Eerder Onbelangrijk: Dit hoeft voor mij niet. Maar ik stoor me er niet aan als het er komt.
Onbelangrijk: Dit vind ik overbodig.Het is een belangrijk tegenargument maar geen breekpunt.
Ongewenst: Dit wil ik absoluut niet. Ik wil hier geen middelen noch moeite in investeren.

Slechts 1 antwoord mogelijk per vraag

A. Buitenvoorzieningen & Wildlife

image-88

image-90

image-91

B. Energie & duurzaamheid

image-92

image-93

C. Mobiliteit

image-94

image-95

image-96

image-97

image-98

image-99

E. Gemeenschappelijke aankopen

image-100

F. Varia
image-101

Bijkomende voorstellen:

Cambio
Bio manden
Vraag naar nieuwbouw
Er moet een goede communicatie zijn bijv prikbord met data en info
Afspraken ivm onderhoud en beheer mogen niet zorgen voor verzuring.

Conclusies
De Brutopisten vinden volgende onderdelen het meest essentieel
• Het gebouw moet een vlotte bereikbaarheid hebben met het openbaar vervoer
• Er moet een fietsenstalling in het pand aanwezig zijn.
• Een eigen terras is zeer belangrijk
• Er moet een gemeenschappelijke tuin zijn
• Er moet een parkeergelegenheid zijn in het pand
• Het gebruik van ecologische materialen
• Het gebruik van hernieuwbare warmte
• De aanmaak van elektriciteit

Brutopisten hechten belang aan
• aan een afgesloten opslagruimte
• Ze willen een aanbod van gemeenschappelijke diensten
• Ze willen een aanbod van gemeenschappelijke aankopen

Brutopisten zijn verdeeld over:
• Een polyvalente ruimte
• Wassalon
• Het houden van huisdieren
• een gemeenschappelijke speelruimte

De brutopisten vinden volgende onderdelen het minst essentieel:
• Welness
• Sportfaciliteiten

De meesten willen zich inzetten voor de gemeenschap.
De meeste brutopisten vinden 7,5 tot 10 jaar een redelijke terugbetaaltijd voor energie-investeringen, met een voorkeur die veeleer neigt naar een kortere termijn dan naar een langere.
Brutopisten hebben een lichte voorkeur voor gedeeltelijke toegang, eerder dan voor gehele toegang voor rolstoelgebruikers.


Entry filed under: Community.

22.04.09: Archi compte rendu / verslag 29.04.09 Rvb / Ca – Compte rendu / Verslag

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


About Us

A new way to live in the city for a group of about 80 Brutopians. A project to build together in an economical and ecological way.

Looking for a GREEN office?

Categories

Recent Posts

hits counter
April 2009
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930